Hogyan lehet lefogyni a bjj- vel. A judo gyakorlásának előnyei


Fontos megérteni, hogy az edzés során végezhetünk SPP — sportág specifikus — és GPP — általános — fizikai felkészítést. Sajátságos hiba, hogy a többség azonnal SPP hogyan lehet lefogyni a bjj- zsírégető ember sütik téved ha az edzésről van szó, holott ez a kevesek területe kellene, hogy legyen. Minden sportág megkíván sajátságos sportági adaptációt — SAID alapelv — és ez természetes is, a test állandóan adaptálódik a terheléshez.

Az edzés egyik specifikus célja jobbnak lenni az adott sportban, a másik célja pedig alapvetően nem elveszíteni vagy visszanyerni a mozgásminőséget. Amikor az erőedzés, kondicionálás és maga a sportági edzés is kizárólag a sportág specifikus alapjaira épül, úgy az adaptáció hatása meghaladhatja azt, amit még sérülés nélkül meg lehet úszni.

A legtöbb judo és BJJ versenyzőnek felkészülése során nincs szükséges speciális gyakorlatokra az erőedzés során, de szüksége van általában arra, hogy az általános erőszintet a lehető legmagasabb szintre hozzuk fel. Soha nem lehetsz elég erős a saját súlycsoportodban  — nem elfelejtve természetesen azt, hogy a technikai, taktika, erő és állóképesség érzékeny egyensúlyára van szükség.

Általában BJJ hogyan lehet lefogyni a bjj- vel Judo versenyzőknek a Primal Hogyan lehet lefogyni a bjj- vel elemeken túl olyan egyáltalán nem sportág specifikus gyakorlatokat ajánlok, mint felhúzás, kettlebell guggolás rögzítés pozícióban vagy BUP guggolás, fekvenyomás padon egy kettlebellel, swing és húzódzkodás — extraként pedig jöhet a tolódzkodás, egylábas guggolás és más alapgyakorlatok.

Sokan kérdezik, hogy érdemes-e gi darabot fogva swingelni, húzódzkodni. Nos, az én esetemben igen — nem végzek heti 5 BJJ edzést, és alapvetően az én marokerőm nem a BJJ fogásban tudja leadni a maximumot.

Ha azonban Te heti alkalommal napi 30 percben kemény küzdelmeket nyomsz le, szinte felesleges további kínzásnak alávetni az ujjakat, Sőt, az alábbiakban leírom azt, hogyan erősítheted a fogásod teljesen más módon.

Diétás étrend

Érteni egy sport biomechanikáját — vagy arra törekedni —speciális terheléseit nagyobb esélyt ad az edzőnek, hogy megértse, melyek azok a területek, amelyek különleges elbánásban kellene, hogy részesüljenek. Ma nagy divat a brazil jiu jitsu, pedig nem is divatnak, hanem kötelezőnek kellene lennie a judoval együtt gyerekkortól. Légzés — a legtöbb versenyző mellkasi légzéssel éli az életét, és ha van mód arra, hogy zsírégető eksi változást érjünk el, érdemes itt kezdeni.

Az edzés elején elvégzett krokodil légzés ugyen nem tűnik kemény gyakorlatnak, de hasznossága megkérdőjelezhetetlen. Boka — meglepő módon sok bjj versenyző bokája hogyan lehet lefogyni a bjj- vel merev, főleg a dorsiflexio — cam tucker fogyás —  az, ami nehézkesen megy.

A mobil boka nem csak abban segít, hogy egy ankle lock esetén később kopogj, hanem ebban is, hogy az itt elvesztett mobilitás ne vonuljon végig a teljes láncon, hogy aztán majd a leggyengébb láncszemet kényszerítse feladásra.

CPHealthGroup

Figyelem — a mobilitást nem nyújtással érjük el, azzal csak fixáljuk. Erről majd máskor… Megoldás: a bokamobilitás rendszeres ellenőrzése, és a mobilizáló gyakorlatok beépítése a bemelegítésbe. Csodákat tud művelni, szó szerint. Erről korábban írtam egy egész cikket, talán érdemes lehet visszalapozni… Csípő — Ez egy különösen érdekes terület.

A boka felől érkező mobilitás hiány eleve csökkenti a mobilitást, a lumbális szakasz felől érkező túlzott mobilitás szintén.

Brazilian Jiu-Jitsu

Jellemzően a csípő megdőlése — anterior — a nagy farizmot kapcsolja le és a csípőfeszítőt terheti túl, amivel gyakorlatilag megszűnik a medence tartása, és innentől minden stabilizáció jól jön ennek a területnek, amit az idegrendszer el is végez.

A guardon áthaladás gyakorlása természetesen újabb lehetőség arra, hogy limitáljuk a csípőmobilitást. Megoldás: Boka mobilizálása, lumbális szakasz stabilizációja után FMS korrekciós gyakorlatok, amelyek nagyban hosszájárulnak ahhoz, hogy a csípő mobilitása gyorsan pozitív változást mutasson.

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A bjj-re különösen igaz, hogy a gerinc állandó flexióban van, amit viszont Dr. McGill tanulmányai alapján tudunk, hogy nem egy jó ötlet, főképpen a lumbális szakasz esetén. A sok csípővel végzett munka különösen akkor mobilizálja ezt a szakaszt, amikor a felxió mellett rotációra is kényszerítjük azt, hatalmas nyírőerőt generálva. A gond az, hogy sok edző úgy gondolja, hogy amikor egy sportban ezek a mozdulatok az alapokat képezik, a legjobb lehetőség az ezeket a mozdulatok a fogyáshoz szükséges legjobb mérések izmok további erősítése, ami további helytelen mobilizációt okoz.

Pár napja olvastam egy cikket, ahol Erdei Zsolt edzője szerint Zsolt minden meccsen a több száz ütésekor gyakorlatilag hasprést végez, ergo edzésenként több száz hasprést hogyan lehet lefogyni a bjj- vel elvégeznie.

Légzés Zsír beépítése Ugye, nem kell sokat gondolkodni rajta, hogy ez nem egy egyszerűen mérhető valami. Ha hideg van, a hőtermelés megnő. Ha többet eszünk, az emésztésre szánunk több kalóriát.

Azt gondolom, hogy ha Erdei Zsolt edzésenként több százat üt, az azért nekem elég funkcionális gyakorlatnak tűnne egy bokszoló esetén, nem kell külön hogyan lehet lefogyni a bjj- vel a gerincet flexióban. Viszont meg lehetne tanítani a törzs izmainak, hogy miképpen védjék meg a gerincet, és itt jön elő a törzshöz kapcsolódó törzs stabilitás fogalom. A stabilitás nem más, mint egy ízület rendszer képessége arra, hogy tartsa a pozícióját változás — mozgás, terhelés — alatt.

Akinek van jobb definíciója, jöhet…Tehát egy bokszoló vagy bjj gyakorló oly sok rotációs és flexióban végzett munkát végez — gyakran egyben — amit nem megerősíteni kell, hanem kompenzálni. És itt jön képbe a törzset stabilizáló gyakorlatok hosszú sora, amiben a mellső híd — plank — csak a belépés, mert a plank esetén pont a változás — lásd definíció — nem érhető tetten.

Otthoni edzésterv kezdőknek és haladóknak - Saját testsúlyos edzés gumikötéllel

Mivel az élet — és a bjj — mozgás, a plank csak a kezdet. Megoldás: Kisétálós fekvőtámasz, tgu, farmer járás remek folytatás és az RNT néven ismert módszerek — reactive neuromuscular training — különösen sokat segíthetnek. Gerinc — thorakális szakasz — a kedvencem, mert szinte minden embernél kisebb vagy nagyobb mértékben extra szögben — kyphosis — hajlik. Ha küzdősportot végzel, akkor azért. Ha egész nap a számítógép előtt ülsz, akkore pedig azért.

Ha a kettőt kombinálod, nos akkor pedig duplán igaz az álítás. A hátgerinci — szakasz különösen fontos hogyan lehet lefogyni a bjj- vel a gerincnek — ja, melyik nem — mert az extra görbület gyakran okozza a lapockai terület mobilizását, amely elsődleges funciója mégis a stabilitás lenne.

A thorakális mobilitás elvesztése nem csak csúnyán görbe hátat okoz, de védtelenné tricira lo fogyás a vállat a terhelések ellen, hiszen a váll állandóan ízületi határán kénytelen dolgozni, miközben ő maga mobil, csak éppen ez nem érzékelhető.

A Janda által megénekelt upper cross syndrome amiről beszélek, mondom ezt az ínyencek részére. Megoldás: az FMS egy csomó thoraklis szakasz mobilizációs eljárást ismer, ezeket érdemes az edzés előtt elvégezni, hogy aztán jöhessen pár olyan speciális törzs gyakorlat ami a stabilitást célozza meg, például Brettzel.

fogyás los gatos cam tucker fogyás

Vállízület — furcsa módon sokkal kevesebb váll probléma lenne, ha a thorakális szakaszt sikerülne rendszeresen a megfelelő állapotában tartani, vagy újra mobilizálni.

Az előre eső váll nem csak optikailag biztosít kisebb esélyt arra, hogy a versenyző függőleges síkba emelje a karját, de abban segít, hogy a váll mobilitást valós alapokra építve kezdjük meg, ha kell.

Fogyás és egészség böjttel! | BJJ

Ennél nagyobb gond lehet a lapockai terület előre esése — mobilizálása — amely elsődleges funkciója inkább a stabilitás lenne. Megoldás: A vállmobilitást és jellemzően a thorakális és hogyan lehet lefogyni a bjj- vel lapockai területtel kezdem, mert 5 perc alatt szó szerint csodákat lehet művelni ezen a területen, ami azonnal kihat minden irányba. Ujjak — főképpen a giben dolgozó sportolók azok, akik fájdalmakról számolnak be, hiszen a gi állandó és erős fogása előbb után súlyos egyensúlytalansági helyzetet teremt a flexorok és extensorok amúgy érzékeny kapcsolatában.

Gyakori, hogy versenyző amúgy iszonyatos szorítása — már ha git adsz a kezébe — hirtelen megváltozik, ha nem ebben a pozcíóban kell erőt kifejteni. Magyarán, letekerni egy a befőttesüveg kupakját borzalmas szenvedés, egy gí-n lógni 5 percig vidám hétvégi móka. Megoldás: Ha már befőttesüveg…A gumi jól használható arra, hogy az ujjakat összefogva ráfogjuk azt az összes ujjra, és nyitogatni kezdjük az ujjakat.

Így kell lefogyni csodamódszerek nélkül! - One way ticket

Hasonló módon szoktam ezt javasolni ezt erősembereknek, akikkel bizonyos szinten ugyanez a helyzet, és az extensorok erősítése igazából az egyensúly irányába megtett okos lépés.

Én is rendszeresen csinálom, amint a kártyatépés hangsúlyosan jelen van az edzéseimben.

hogyan lehet lefogyni a bjj- vel

A felsorolás nyilván nem teljes — lásd gerinc nyaki szakasza — de a helyzet az, hogy már attól általános változások állnak be, hogy a boka-térd-csípő — lumbális — thorakális szakaszt rendbehozzuk.

Több alkalommal írtam le az FMS korrekciós gyakorlatokat, mint megoldást. Az FMS-ben használt eljárások — RNT, PNF — az idegrendszer aktív részvtelét igénylik a korrekció során, ami azt gondolom sokkal magasabb szintű és gyorsabb — megoldást adhatnak, hiszen a hardver módosítása helyett inkább a szoftveres javítást helyezzük előtérbe.

Megjegyzés 1 — a törzs edzéséről majd egy másik postban, de jó lenne előbb definiálni a törzset.

hogyan lehet lefogyni a bjj- vel