Nyugalmi anyagcsere- sebesség éget zsírt


A legtöbb ember számára a következőt jelenti az anyagcsere sebessége:

Nyugalmi anyagcsere- sebesség éget zsírt számos gyakori életmódhiba lassíthatja az anyagcserét. Rendszeresen ezek a szokások megnehezíthetik a fogyást — és még inkább hajlamosak leszünk a jövőben  arra, hogy túlsúlyosak legyünk.

Íme  a 6 életmódhiba, ami lassíthatja az anyagcserét. Túl kevés kalóriát viszünk be az étkezéssel Ha túl kevés kalória bevitele az anyagcsere jelentős csökkenését okozhatja.

Ha drasztikusan csökkenti a kalóriabevitelt, a test érzékeli, hogy kevés kalóriát kap, és védekezésképpen csökkenti  azt a sebességet, amellyel kalóriát éget.

  1. Legjobb fogyási technikák
  2. * Anyagcsere - Fogyókúra - Online Lexikon
  3. Alapanyagcsere - Fogyókúra | Femina
  4. Kalóriacsökkentés egyszerűen kcal A cukrozott üdítőkkel, gyümölcslevekkel, ízesített vizekkel bevitt pluszkalóriákról hajlamosak vagyunk elfeledkezni.
  5. Hogyan lehet kiszámítani a nyugalmi metabolizmust?
  6. Alultápláltságot jelent.
  7. Max Planck diéta Ezt a diétát laboratóriumi körülmények között dolgozták ki annak érdekében, hogy pozitív változásokat váltson ki az anyagcsere folyamatokban.

Szervezetünk egy túlélő mechanizmus. A sovány és a túlsúlyos embereken végzatt ellenőrzött tanulmányok megerősítik, hogy a napi kevesebb mint kalória fogyasztása jelentős hatással lehet az anyagcsere-sebességére 12345.

Related Content

A legtöbb tanulmány a nyugalmi anyagcserét vizsgálja, ami a pihenés alatt égett kalóriák száma. Néhány vizsgálat azonban méri a pihenés és az aktivitás során égett kalóriákat 24 órán keresztül, ami a teljes napi energiafelhasználást jelenti.

nyugalmi anyagcsere- sebesség éget zsírt

Egy vizsgálatban, amikor az elhízott nők naponta 4—6 hónapig kalóriát vittek be, az alapanyagcserjéjük  jelentősen lelassult. Mi több, még a bevitt kalóriák a következő öt héten belüli növelése után is, az  anyagcseréjük sokkal alacsonyabb maradt, mint a fogyókúrás diéta előtt 3.

-100 kcal/25 perc

Egy másik tanulmányban a túlsúlyos emberek kalóriát fogyasztottak naponta. Még akkor is, ha a kalóriakorlátozás mérsékeltebb, az mégis lassítja az anyagcserét.

Egy 4 napos, 32 fős vizsgálatban azoknak az alapanyagcseréje, akik naponta kalóriát fogyasztottak, több mint kétszer annyira lelassult, mint azoké, akik 1 kalóriát fogyasztottak. A súlycsökkenés azonban mindkét csoportban hasonló volt 5.

fogyás fogyás kávé

Ha kalóriacsökkentéssel kívánod csökkenti a testtömegetd, ne korlátozd túlságosan a  kalóriabeviteled, és ne túl hosszú ideig. Összefoglalás: A kalóriák túlságos csökkentése, hosszú ideig  csökkenti az anyagcserét, ami megnehezítheti a fogyást és a testsúly fenntartását.

Van-e lehetőség arra, hogy növeljem a napi elégetett kalória mennyiséget?

Kevés fehérje bevitel Az egészséges súly eléréséhez és fenntartásához rendkívül fontos, hogy elegendő mennyiségű fehérjét együnk. Amellett, hogy szerepe van a jólakottság érzetben is, a magas fehérje bevitel jelentősen megnövelheti azt a sebességet, amellyel a teste kalóriát éget 678. A fogyás AIP termikus hatása sokkal nagyobb, mint a szénhidrátok vagy a zsír.

Bár a metabolikus sebesség elkerülhetetlenül lelassul a fogyás során, és a testsúly fenntartása alatt is lassabb, a bizonyítékok arra utalnak, hogy a magasabb fehérje bevitel minimálisra csökkenti ezt a hatást. A legmagasabb fehérje diéta mindössze 97 kalóriával csökkentette az összes napi energiafelhasználást, míg a kevesebb fehérjét fogyasztó emberek esetében — kalória volt Összefoglalva: A fehérje növeli az anyagcserét, mint nyugalmi anyagcsere- sebesség éget zsírt szénhidrátok vagy a zsír.

A megnövekedett fehérje bevitel segít megőrizni az anyagcsere sebességét a fogyás alatt és után.

nyugalmi anyagcsere- sebesség éget zsírt fogyni lassú tűzhely

Ülő életmód Ülő helyzetben jelentősen csökken a naponta elégetett kalóriák száma. Különösen sok embernek él ülő életmódot, amely elsősorban a munkahelyi ülést foglalja magában, ami negatív hatással lehet az anyagcserére és az általános egészségre Bár a sportolás jelentősen befolyásolja az égett kalóriák számát, még az alapvető fizikai aktivitás is, mint például a felállás, a takarítás és a lépcsőzés, segíthet kalóriát égetni.

Sikeresen letöltés!

Az nyugalmi anyagcsere- sebesség éget zsírt tanulmány megállapította, hogy a NEAT nagy mennyisége akár további kalóriát is képes égetni naponta.

Az ilyen drámai növekedés azonban nem reális a legtöbb ember számára Egy álló íróasztalnál való munkavégzés vagy egyszerűen naponta többszöri sétálgatás segíthet növelni NEAT mennyiségét, és megakadályozhatja az anyagcsere csökkenését.

Összefoglalva: Az ülés csökkenti a nap folyamán égetett kalóriák nyugalmi anyagcsere- sebesség éget zsírt. Próbáld meg minimalizálni az ülést és növelni az általános aktivitási szinted.

6 anyagcsere lassító életmód hiba

A pihentető alvás hiánya Az alvás rendkívül fontos a jó egészség szempontjából. Ha kevesebb órát alszol, mint amennyire szükséged lehet, számos betegség esélyét növelhetibeleértve a szívbetegségeket, a cukorbetegséget és a depressziót Számos tanulmány megállapítja, nyugalmi anyagcsere- sebesség éget zsírt a nem megfelelő alvás csökkentheti az anyagcserét és növelheti a súlygyarapodás valószínűségét 1617 Az éjszakai alvás helyetti napközbeni alvás megzavarja a szervezet cirkadián ritmusait vagy biológiai óráját.

Összefoglalva: Megfelelő, jó minőségű  éjszaka alvás segíthet megőrizni a normál anyagcserét, szemben a napközbeni alvással.

nyugalmi anyagcsere- sebesség éget zsírt usc fogyás

Cukoros italok fogyasztása A cukorral édesített italok károsak az egészségre. A túlzott fogyasztásuk különböző betegségekhez kapcsolódnak, beleértve az inzulinrezisztenciát, a cukorbetegséget és az elhízást 19 A cukrotartalmú italok negatív hatásainak nagy része a fruktóznak tulajdonítható.

A gyakran fogyasztott,cukorral édesített italok lassíthatják az anyagcserét. Nem nyugalmi anyagcsere- sebesség éget zsírt tanulmány támogatja ezt az elképzelést.

nyugalmi anyagcsere- sebesség éget zsírt

Az egyik tanulmány megállapította, hogy a magas fruktóz tartalmú kukoricaszirup  a teljes örléső búzához képest nem befolyásolta a 24 órás anyagcserét A kutatások azonban azt mutatják, hogy a túlzott fruktóz-fogyasztás elősegíti a zsír raktározását a hasban és a májban. Összefoglalva: A fruktóz tartalmú italok nagy mennyisége csökkentheti az anyagcserét és elősegíti a zsír tárolását a hasában és a májban.

Mi a nyugalmi anyagcsere-arány?

Erősítő edzések hiánya A súlyzós edzés nagyszerű stratégia, hogy az anyagcserénket lassítsuk. Az erőteljes edzésről kimutatták, hogy növeli az anyagcserét az egészséges emberekben, valamint azoknál, akik szívbetegségben szenvednek, vagy túlsúlyosak.

nyugalmi anyagcsere- sebesség éget zsírt fogyás lynchburg va

Az erőedzés növeli az izomtömeget, ami a test zsírmentes tömegének nagy részét teszi ki. A nagyobb izomtömeg  jelentősen megnöveli a test kalóriafelhasználását 3233 Úgy tűnik, még az erőedzés minimális mennyisége is növeli az energiafelhasználást.

Ezzel ellentétben, ha semmilyen erősítő edzést nem végezünk, az anyagcserénk csökkenhet, különösen a fogyás és az öregedés során 3236 Összefoglalva: Az erősítő edzés növeli az izomtömeget, és segít megőrizni az anyagcsere sebességét a fogyás és az öregedés során is.

Konklúzió: Az anyagcserét lassító életmód az idő múlásával nyugalmi anyagcsere- sebesség éget zsírt vezethet.

  • Hogyan kell aláírni fogyni asl
  • Kalóriacsökkentés egyszerűen | Diéta és Fitnesz
  • Fogyni mint modell
  • Erősítő edzés Bár a kardió edzéssel több kalóriát lehet elégetni, mint az erősítő edzéssel, semmiképp sem kéne kihagynod az utóbbit.

A legjobb, ha változtatunk az életmódunkon, és minimalizáljuk az ülve töltött órák számát. Ez azt jelenti, hogy sok napközbeni egyszerű tevékenység növelheti az anyagcserét, hogy segítsen a súlycsökkentésben és az optimális testsúly megtartásában.

Hozzászólás írása Az email címet nem tesszük közzé.